Loopbaanbegeleiding voor mantelzorgers

Dag in dag uit staan mantelzorgers klaar voor hulpbehoevende kinderen, ouders of familieleden. Soms vragen de zorgtaken zoveel tijd en energie dat het moeilijk of zelfs onmogelijk is om te gaan werken. Loopbaanbegeleiding kan helpen om na te gaan welk soort werk wel haalbaar is.

Specifieke begeleiding

De loopbaanbegeleiders van het ABVV gaan samen met jou op zoek naar je kwaliteiten en competenties via gesprekken en oefeningen. We nemen de tijd om te achterhalen welke jobs je het meest voldoening geven en wat er praktisch haalbaar is. We zoeken ook mee naar mensen in je netwerk en organisaties die de zorgtaken voor een stukje kunnen overnemen.

Heb je vragen over specifieke verlofstelsels of arbeidswetgeving? Ook dan ben je bij het ABVV aan het juiste adres voor de meest actuele, sectorgebonden informatie! Op het einde van de begeleiding ga je naar huis met een concreet stappenplan om zelf je loopbaan in handen te nemen.

ABVV Loopbaanbegeleiding maakt gebruik van specifieke oefeningen voor mantelzorgers ontwikkeld door Loopbaan met Zorg, een project van KU Leuven, VDAB, ISW Limits en Thomas More K-Point.

Ben je zelf mantelzorger en heb je vragen over je loopbaan?

Neem contact op met één van onze loopbaanbegeleiders om na te gaan of je in aanmerking komt voor loopbaanbegeleiding. We werken met loopbaancheques die je onder bepaalde voorwaarden kan aankopen bij VDAB. Elke cheque kost €40 en geeft recht op 4 uur begeleiding.

*ABVV-leden krijgen de cheques volledig terugbetaald*

Ja, ik wil een afspraak of meer info

Ik wens loopbaanbegeleiding te volgen in *

Het Vlaams ABVV en zijn VZW’s verwerken persoonsgegevens volgens de toepasselijke wet- en regelgeving, waaronder de Verordening 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens en tot intrekking van Richtlijn 95/46/EG, de Algemene Verordening Gegevensbescherming (=AVG).

Als je meer wenst te weten over ons Privacybeleid, surf dan naar onze privacyverklaring