Weggooien? Hergebruiken, ja!

We worden er ons steeds meer van bewust dat we minder moeten consumeren, verbruiken.

Duurzamer

We moeten dus vooral verstandiger omspringen met onze grondstoffen. Duurzamer, eerst even nadenken alvorens te ‘shoppen’. Dat kan gaan van ‘heb ik die trui écht nodig’ tot het bijhouden van de papieren zakjes van de groenten uit de biowinkel om de zakjes de volgende keer nog eens te gebruiken, en nog eens… We proberen elk op onze manier ons steentje bij te dragen. De ene shopt met een rieten zak, de andere is lid  een deelplatform waar ze de boormachine en de grasmaaier delen. Nog iemand anders heeft zijn wagen geruild voor de bakfiets. Ook wij bij Linx+ springen zuinig om met onze bureaumaterialen en geven aandacht aan mensen die er net zo over denken.

Redopapers

Zoals Redopapers uit Antwerpen. Twee dames die uit nog perfect te gebruiken papierafval van bij de drukkerijen blocnotes, calenders, agenda’s en meer fabriceren. Bekijk het zelf: http://redopapers.tictail.com/, een prachtig initiatief waar we ons helemaal mee voelen.

Win!

Daarom doen we ook mee en geven een abonnement op ‘Een kilo papier’ weg voor de inzender die weet welke prijs Tille en Linde van Redopapers recent in de wacht sleepten. Meedoen, zou ik zeggen!

Wedstrijd ‘Win een kilo papier‘

Overeenstemmend de wet van 8 december 1992 betreffende de bescherming van de persoonlijke levenssfeer geeft Linx+ je gegevens NIET weg aan derden!

• Dorine Deloof - Administratief Medewerkster - 02 289 01 81