Amy Winehouse: leven en werk

In 2011, toen ze amper 27 jaar oud was verliet Amy Winehouse ons. Ze had een erg herkenbare stem; ze liet haar fans ontroostbaar en de muziekindustrie verweesd achter. Een expo van aanvankelijk een succesverhaal tot de confrontatie met een erg herkenbare werkelijkheid.

Een popicoon

Het Joods Museum van België brengt hulde aan deze uitzonderlijke zangeres met een intieme en ontroerende tentoonstelling. Aan de hand van persoonlijke voorwerpen en familiefoto’s vertelt “Amy Winehouse. Een familieportret” over het lot van een icoon uit de popcultuur, vanaf haar voorvaderen die uit Wit-Rusland kwamen tot haar succes in de Londense scene en later wereldwijd. Maak kennis met Amy Winehouses passie voor muziek, mode, tatoeages, maar ook met haar gehechtheid aan Londen, haar joodse roots en de rebellie. Een verhaal over de moeilijke jeugd van een getalenteerd meisje in een Londense buitenwijk, die internationale bekendheid verwerft en niet is opgewassen tegen de verlokkingen die daarmee gepaard gaan.

Een tentoonstelling van het Joods Museum van België, in samenwerking met het Jewish Museum of London. De tentoonstelling werd samengesteld in samenwerking met haar broer Alex en haar schoonzus Riva. Ze was eerder al te zien in Londen, San Francisco, Amsterdam en Melbourne.

Nog tot 16 september in het Joods Museum van België, Miniemenstraat 21 te Brussel. Op wandelafstand van Brussel Centraal, aan de Grote Zavel.

Win gratis tickets voor de expo!

Je maakt kans op duo-tickets voor deze tentoonstelling als je het antwoord weet op de vraag waar de voorouders van Amy Winehouse vandaan kwamen.

Win tickets voor de expo Amy Winehouse

Wat doen wij met je gegevens?

Wij gebruiken uw gegevens alleen om u te informeren over Linx+ initiatieven. Wij bewaren uw gegevens zo lang als nodig.

U kunt uw toestemming op ieder moment intrekken

Wanneer u dit doet, verwijderen wij uw gegevens en ontvangt u geen informatie meer van ons.

Het Vlaams ABVV en zijn VZW’s verwerken persoonsgegevens volgens de toepasselijke wet- en regelgeving, waaronder de Verordening 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens en tot intrekking van Richtlijn 95/46/EG, de Algemene Verordening Gegevensbescherming (=AVG).

Als je meer wenst te weten over ons Privacybeleid, surf dan naar onze privacyverklaring

• Dorine Deloof - Administratief Medewerkster - 02 289 01 81

Andere sites