Loopbaanbegeleiding: iets voor mij?

Loopbaanbegeleiding geeft je weer zin in werk.

Wat is loopbaanbegeleiding?

Loopbaanbegeleiding is een individuele begeleiding die zeer nuttig is als je twijfels of zorgen hebt over je loopbaan. Je kan bij ons terecht met allerlei loopbaanvragen zoals vragen over stress en burn-out, je competenties en talenten, de arbeidsmarkt van vandaag, opleidingen, een arbeidsbeperking, problemen bij het solliciteren of terug gaan werken na ziekte.

De loopbaanbegeleider luistert eerst naar je verhaal en al je loopbaanvragen. Het eerste kennismakingsgesprek is volledig gratis. Als je beslist om met loopbaanbegeleiding te starten, dan gaan we samen op zoek naar je talenten, waarden, ambities en motivatie. De gesprekken verlopen altijd in een vertrouwelijke sfeer. Je maakt enkele opdrachten die je meer inzicht geven in wie je bent, wat je goed kan en wat je precies wil in je loopbaan. Op het einde ga je naar huis met een concreet actieplan. De duur en de inhoud van de loopbaanbegeleiding hangt volledig af van je vragen en je specifieke behoeften en is dus voor iedereen anders.

Loopbaanbegeleiding volgen kan uitsluitend via loopbaancheques van VDAB. Lees hier of je voldoet aan de voorwaarden om een loopbaancheque te bestellen. Een loopbaancheque kost €40 en in ruil krijg je hiervoor 4 uur individuele begeleiding. Heb je nog meer begeleiding nodig? Dan kan je nog een tweede loopbaancheque kopen. ABVV-leden die loopbaanbegeleiding volgen bij ABVV Loopbaanbegeleiding krijgen de twee cheques volledig terugbetaald

Ook niet-leden zijn natuurlijk welkom bij ABVV Loopbaanbegeleiding.

ABVV Loopbaanbegeleiding

ABVV Loopbaanbegeleiding heeft meer dan 15 jaar ervaring als loopbaanbegeleidingscentrum. Als vakbond hebben we een uitgebreide expertise opgebouwd over de arbeidsmarkt. Tijdens de loopbaanbegeleiding kunnen we je informatie geven over alles dat met werk te maken heeft (zoals loon, werkloosheid, ontslag, arbeidsongeschiktheid, verlofstelsels, educatief verlof enzovoort).

Elke dag staan er 10 loopbaanbegeleiders voor je klaar op verschillende locaties in Vlaanderen. Heb je overdag geen tijd om op gesprek te komen? Vraag dan een avondgesprek. Maak hier kennis met onze loopbaanbegeleiders

Enkele cijfers uit onze tevredenheidsenquête van 2016:

•  9 op de 10 mensen vonden na het volgen van ABVV Loopbaanbegeleiding een antwoord hun loopbaanvragen
  •  meer dan 4 op 5 mensen waren zeer tevreden over de arbeidsmarktinformatie die ze kregen en de hulp bij het solliciteren
  •  93% van de mensen die de enquête invulden was zeer tevreden over de begeleidingsgesprekken met hun loopbaanbegeleider

Stel je vraag of maak een afspraak

Ja, ik wil een afspraak of meer info

Ik wens loopbaanbegeleiding te volgen in *

Gratis voor ABVV-leden
Nog geen lid? Word het dan snel!

•  Toegang tot al onze dienstverlening
  •  Op de bres voor jouw rechten
  •  Gratis cursussen
  •  ...